۱۷ شوال سالروز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای گرامی باد.

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. ۱۷ شوال سالروز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای گرامی باد.

۱۷ شوال به مناسبت سالروز مبارزه دلاورانه و جوانمردانه امام علی (علیه السلام) و شکست دشمن و سربلندی اسلام ، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامیده شده است.

فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه های دینی ما ایرانیان ریشه دارد ،بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر از آن اشاعه آن در فرهنگ عمومی جامعه و تسری آن در مراودات و کارهای روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع) همراه است ، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می آید.

هر ایرانی برای پاسداشت فرهنگ پهلوانی که مبتنی بر تمدن غنی ایرانی است و گسترش ورزش زورخانه ای که برای ما فراتر از ورزش اهمیت دارد و به میراث فرهنگی ناملموس تبدیل شده ، باید کوشا باشد.

ضمن گرامی داشتن مقام ارزشمند و فاخر پهلوانان و فرهنگ پهلوانی و گسترش دهندگان ورزش زورخانه ای، ١٧ شوال که در تقویم ملی ایران به عنوان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای به ثبت رسیده است را به تمامی ورزشکاران و دوستداران این فرهنگ مانا که در شهر شهید پرور دستگرد فعالیت می کنند ، و فضایی برای ایجاد رقابتی سالم همراه با هیجان و در عین حال حفظ اخلاق اسلامی و پهلوان صفتی فراهم می آورند تبریک می گوییم.

امید است مصادیق بارز مرامنامه پهلوانی از جمله، مهر ،وفا، سخا،گذشت، عیب پوشی و مردم داری و اخلاص و … روز به روز هم در عرصه ورزش و هم بیش از قبل در جامعه تسری یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پنج × سه =

فهرست