گزارش تصویری مراسم گرامیداشت مادران و همسران شهدای والامقام شهر دستگرد برخوار

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. گزارش تصویری مراسم گرامیداشت مادران و همسران شهدای والامقام شهر دستگرد برخوار

مراسم گرامیداشت مادران و همسران شهدا در آستان مقدس امامزاده ادهم علیه السلام شهر دستگرد برگزار شد.

همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(سلام الله علیها) و به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا آیین گرامیداشت مادران و همسران شهدای والامقام شهر دستگرد در آستان مقدس امامزاده ادهم علیه السلام برگزار و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری بین المللی قرآن آقای صالح بندی شروع شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری دستگرد ، صبح امروز ۱۶ دی ماه پس از تلاوت قرآن ، خطیب توانمند حجت الاسلام والمسلمین علی صغیرا سخنرانی نمودند.

در این مراسم که در سالن امامزاده ادهم علیه السلام برگزار شد ، حجت الاسلام صغیرا در ابتدا بیان داشت : خداوند تبارک و تعالی برای عاقبت بخیری در دنیا و آخرت انسان را به سبقت گرفتن در مغفرت که زمینه ساز رسیدن به بهشت است سفارش کرده است که شهدا و صدیقین به این دستور الهی عمل کرده و در دنیا و آخرت عاقبت بخیر شدند.

وی به جایگاه برجسته مادران شهدا اشاره کرد و گفت: مادران شهدا با آموزه های دینی، فرزندانی برای پاسداری از اسلام ناب محمدی تربیت کردند که خداوند فرزند آنان را برای خود برگزید و بدون شک این مادران نیز در اجر و پاداش شهدای خود سهیم هستند.

وی با بیان اینکه هر مادر شهید ، برگزیده ویژه خداوند در فرآیند خالص سازی قرار دارد گفت: مادران و همسران شهدا باید قدر این نعمت عظیم را بدانند که مورد عنایت و لطف خداوند قرار گرفته‌اند.

در ادامه ایشان با بیان اینکه انقلاب بزرگ اسلامی ایران تحولی شگرف و انقلابی عظیم و مردمی در تاریخ و ثمره حرکتی سرنوشت ساز بر اساس تعالیم الهی ، رهبری امام خمینی (ره) و رشادت ها ، فداکاری ها و شهادت طلبی های ملتی منسجم و خداجوی و پیرو ولایت فقیه است افزود: رشد علمی و بالا رفتن رتبه جمهوری اسلامی در شاخص های متعدد علوم یکی از گام های بلندی است که دستاوردهای زرین این مرز و بوم و فرزندان آن در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بدست آوردند.

صغیرا در مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب ، بیان کرد: هر چند جامعه کنونی ما در بعضی معیارها دارای کاستی و ضعف هایی است ، اما اگر بخواهیم این موضوع را با وضعیت کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مقایسه کنیم ، نظام جمهوری اسلامی ، دستاوردهای شگرفی را در زمینه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، نظامی و اقتصادی و …. داشته است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران توانسته محیطی سالم و بسترهای مناسی را برای رشد و تربیت افراد جامعه مطابق با آموزه ها و ارزش های دینی فراهم نمایند که محصول عینی آن وجود انسان های دین پرور و دین مدار بسیار زیادی در تمامی سطوح و طبقات اجتماعی جامعه می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین صغیرا تصریح کرد: موفقیت های غرور انگیز و مجاهدت های خلاقانه ی دانشمندان ایران از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در سایه سار انقلاب شروع و به شکوفایی رسیده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با همدلی و وحدت بیش از گذشته در عرصه علم و سازندگی رو به سوی افق‌های روشن حرکت نماییم و با تلاش مضاعف در جهت تهذیب، خود سازی و علم اندوزی در ارتقای سطح علمی در پیشرفت کشور عزیزمان ایران اسلامی مثمر ثمر باشیم .

در ادامه این مراسم گروه بین المللی رهروان ولایت با اجرای دو تواشیح زیبا با موضوع امام رضا ( علیه السلام ) و سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی حضار را مستفیض نمودند.

در پایان این مراسم که به منظور تجلیل وتکریم ا ز مادران و همسران شهدای والامقام شهر دستگرد برگزارشد از ۲۵ مادر گرانمایه و ۱۸ همسر گرانقدر شهیدان شهر دستگرد با اهدای هدایایی توسط مسئولین حاضر در جلسه تجلیل و تکریم گردید.

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر دستگرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

8 + 18 =

فهرست